søndag 30. oktober 2011

Sperreskål

Så ble det sperreskål fredag den 28. oktober. Jeg hadde invitert alle involverte fag til sperreskål nå da hytta var under tak og (nesten) tett. Det gjenstår bare et par vinduer som skal inn. På vei til Seljestad kommuniserte jeg med blikkenslager, byggmester og arkitekt vedrørende vindusbeslag. Det var noe som ikke stemte ifølge kommunikasjon mellom disse tre. Men arkitekten tok affære og fikk snakket med byggmester, så nå skal det være klart og forstått. Ingen fillemann til meg, takk!

Denne gang hadde jeg barnebarn Jonatan med meg. Det var god hjelp, for vi var på firmaets hytte kun en time før byggefolkene skulle komme til gulasj og eplekake med tilhørende alkoholfri drikke.
Det var god stemning rundt bordet. Godt å ha et arbeidslag som kan kommunisere med hverandre. Murer og jeg er enige om at vi venter til ny vår før vi planlegger og setter opp mur på nedsiden av hytta under det store stuevinduet. Jeg har ennå ikke bestemt meg for hvilken stein jeg skal og bør bruke, men den steinen jeg viste fram, syntes å være i spedeste laget for en såpass høy mur. Vel - vi venter til våren.

Da serveringen var over og alle var reist. Dro Jonatan og jeg til hytta med nye arbeidshansker og god kost og satte i gang rydding og kosting inne i hytta. Det var gøy å komme inn og se hvordan det vil bli om ikke forhåpentligvis for mange måneder til. Men til jul blir det visst ikke.
Terrassene ute tar form, og inne er de begynt med isoleringen og deling av vegger.


Hytta et skritt videre:-)









Her skal soveromsvinduet inn








Hytta sett nedenfra


Jonatan


Dette blir kjøkkenkroken


Utsikt mot Middagsnuten


Fra hytta mot Seljestad og Røldal


Fra stua mot terrase sydvest


Jonatan hjelper til


Hems


Utenfor soveromsfløyen


Hytta som en liten prikk langt der borte



På tur til Middagsnuten og en liten rast



Kafebesøk på Smeltaren i Odda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar