fredag 8. juli 2011

Mye å ta stilling til



Det er mye å ta stilling til i forbindelse med hytteprosjektet. I dag har jeg vært rundt for å se på parkett. Ask blir sorten, men hvilken type? Jeg forlater Ask plank - det blir altfor dyrt, 750 kr m2, så jeg velger parkett i stedet. Men oljebeiset ask, hvitbeiset ask, ask natur, en-stavs, to-stavs, tre-stavs eller en av de mange andre sortene ask? Det er ikke alltid prisen som skal avgjøre, det betyr mye å like det en kjøper også!




Så har jeg vært rundt for å se på kjøkken. HTH blir det ikke, der traff jeg på en lite imøtekommende ekspeditør, Kvik leverer bare flatpakket, og jeg falt ikke helt for de modellene de hadde - tror jeg. Ikea har et fint rødt kjøkken som jeg liker godt. De leverer også flatpakket - og hvem orker å montere et helt Ikea-kjøkken? Men der var de hyggelige og tegnet opp for meg, men mente at arkitekten ikke hadde peiling på kjøkken og lage gode målsatte tegninger! Akk ja, strevsomt, men moro lell. Valgets kval kan derfor bli mellom rødt Ikea kjøkken eller snekret i poppel hos leverandør i Suldal. Tenke, tenke. prisen blir også her viktig for valget.

Så var det peisen da. Rais 600 er tegnet inn og den liker jeg godt, men jeg skal sjekke prisene her i området for å se om jeg får den billigere enn det jeg har fått oppgitt av leverandør via arkitekt. Byggmester Arne skal mure.

Ja, og så var det kraner da. Det er tegnet inn fine kraner av type Mora, skal sjekke om billigere alternativ er like lekkert og funksjonelt og om prisdifferansen er vesentlig. En rørlegger i området mente at det var ikke store prisforskjeller på kvalitetsprodukter.

Trenger en ferieuke til for å ta stilling til det meste:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar