søndag 3. juli 2011

Ut på tur igjen



I morra reiser jeg igjen til Seljestad for noen dager. Da skal jeg snakke med Skare Sag hvor Hallstein regjerer. Han har jeg hørt godt om, og nå skal vi gå gjennom leveranse og hva som eventuelt gjenstår av hva som skal og må leveres og hva som ikke er medregnet i prisen. Det skal bli godt å få den endelige oversikt. Jeg har manglende innsikt både i priser - hva burde det koste og hva skulle jeg helst kunne betale uten at gjelden blir for enorm. Men nå er prosjektet snart byggeklart, så her er det ingen grunn til å snu.

Arkitektkontoret har vært veldig velvillige etter de siste sjokkregningene, så jeg anser meg for ferdig med fakturaer fra dem. De er uansett veldig hyggelige og profesjonelle - de vet hvor skapet skal plasseres. Jeg håper de synes det har vært en kjekk oppgave uansett.

Alle underleverandører ser nå ut til å være på plass. Jeg har bevisst valgt lokale leverandører av alt, og det er tross ikke så mange å velge mellom i Odda kommune. Men all aktiviteten og hyttebyggingen i kommunen håper jeg har gitt et pitte lite bidrag til en mer levedyktig kommune for folk som bor der. Det er rundt 7000 innbyggere i kommunen, mens det var rundt 10000 da jeg vokste opp der for 40-50 år siden.

Etter å ha leiet firmahytter både helger og uker opp gjennom årene, skal det bli godt å slippe å pakke alt fra melposer, sukker, sengetøy, toalettpapir og alt en mener å ha bruk for de dagene en skal være på hytta. Tenk å kunne låse seg inn og ut med bare en bag og ei håndveske i hånda. Men alt til sin tid.

Det blir firmahytte denne gangen også, ikke langt fra egen tomt hvor hytta en gang skal stå. Omgivelsene er uansett de samme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar