mandag 12. mars 2012

Den som graver finner ikke





Kjøkkenet fra Trestubben


Sofaputene snart klar for utpakking


Sofa og benk på plass


Kjøleskapsskuff i den rette røde fargen. Fargen på bildet yter ikke rettferdighet


Hyllene fra Skare Sag på plass



Snøen var forsvunnet fra taket og det yrte litt i tåkehavet. Men det er nok snø rundt hytta fortsatt.

Kjøkkenet var kommet på plass, og jeg er veldig fornøyd med resultatet - lyst og trivelig.

Første kveld gikk med til støvsuging og rydding. Neste morgen klokka 8 var det på an igjen. Vann på kanne og x antall kluter ble dradd bort til hytta. Først måtte det graves etter strømskap ute. Uten strøm ikke vann. Grunnmurer hadde satt ned en pinne hvor skapet skulle stå, og etter to timer med dyp graving og høye snøkast fant jeg kabel, men ikke strømskap. Etter en kaffepause med elektriker Ingvar var det bare å ta fatt igjen. Men først noen telefoner til snekkerne for å høre om de visste retningen - det gjorde de. Fem meter til høyre og høyere opp. Omsider fant jeg en orange boks, og da ble jeg faktisk glad for ryggen verket.

Litt vask ble det også. Elektriker installerte, Hallstein fra sagbruket kom med hyllene og festet stige til hems. Rørlegger kom og gravde etter stakekum og vannkran - 3 meter ned i dyp snø. Takk og pris jeg slapp den jobben.
Det blir fint - gleder meg til påske i egen hytte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar